Gezondheid tips

Gezondheid tips

Geplaatst op op november 28, 2011 in Gezondheid

Uw gezondheid is eigenlijk het belangrijkste in uw leven. Zo kunt u financieel aan de grond zitten, als u maar gezond bent want dat is het belangrijkste. Maar hoe blijft u gezond? Uw gezondheid wordt dagelijks door verschillende factoren beïnvloed.

Hoe blijf ik gezond?

Gezond blijven, daar bent u praktisch elke dag mee bezig. Uw buik speelt daar een zeer grote rol in. Deze zorgt voor een bepaalde balans in uw lichaam. En balans is zeer belangrijk voor uw gezondheid.

Zo heeft u elke dag bepaalde stoffen nodig om gezond te blijven. Deze stoffen kunnen in drank maar ook eten zitten. Het is belangrijk dat u een bepaalde hoeveelheid binnen krijgt per dag. Uw immuunsysteem bijvoorbeeld heeft veel ijzer nodig. Zo kan het zich zo goed mogelijk beschermen tegen ziektes en bacteriën.

5 tips om uw gezondheid op peil te houden

Met 5 simpele tips kunt u gemakkelijk uw eigen gezondheid op peil houden. Hieronder staan die vijf tips:

Zorg dat u genoeg omega 3 vetten binnen krijgt

Omega 3 zit vooral in eieren, vette vis en lijnzaad. Dit zorgt voor een goede balans van uw vetzuur. Daarnaast helpt het tegen ontstekingen en zou het gezond voor uw hart zijn.

Drink per dag 2 tot 3 liter water

Water drinken is onmisbaar voor het lichaam. Het voert niet alleen afvalstoffen af uit uw lichaam, maar helpt ook bij andere processen in uw lichaam. Als u te weinig drinkt zult u snel last krijgen van hoofdpijn en misselijkheid.

Eet een variatie van groente en fruit

Probeer altijd te variëren tussen groente en fruit. Als u steeds dezelfde groente of fruit eet, zorgt dat voor tekorten in uw lichaam. Vooral wortels. bloemkool, brocolli en tomaat zijn heel goed voor uw lichaam.

Eet elke dag rauwkost

Uw lichaam heeft enzymen nodig en haalt dat uit rauwkost. Hoe ouder u wordt, hoe minder enzymen u zelf aanmaakt voor lichaamsprocessen. U zult dit dus uit uw voeding moeten halen.

Geen suikers en snelle koolhydraten innemen

Veel mensen krijgen teveel suikers en snelle koolhydraten binnen. Deze zitten vooral in pasta, witte rijst en friet.