10 voeding tips voor bij het afvallen

10 voeding tips voor bij het afvallen

Geplaatst op op februari 19, 2014 in Afvallen

Stop als je vol zit
Ga niet door met je maaltijd nuttigen als als je maag vol zit. Wanneer je na een bord eten het gevoel hebt dat je maag vol zit stop dan met eten. De maaltijd kan nog zo goed smaken, je schiet er niets mee op. Als je verzadigd raakt staak dan meteen het eten.

Groente als snack
Gebruik een stuk groente als snack tussen de maaltijden. Pak niet een ongezonde snack als je een snack neemt tussen 2 maaltijden in. Een stuk fruit is uitstekend voor een tussendoortje. Ze hebben normaliter minder kilocalorieën.

Stop met suiker
Suiker kan beter vermeden worden. Door alleen suiker te verwijderen verliezen veel personen al kilo’s. Producten met suiker worden in het bloed meteen verandert naar glucose. Een teveel aan glucose wordt door het lichaam opgeslagen als vet.

Frituur vermijden
Producten vanuit de frituur moet je vermijden. De gefrituurde producten hebben transvetten. Deze transvetten die erin zitten zijn niet goed voor je. De gezondheid heeft het zwaar door deze transvetten.

Stop met alcohol
Beeindig het drinken van alcohol. Alcoholische drank en afvallen zijn tegenpolen. Door alcohol krijg je veel lege calorieën binnen die overbodig zijn. Er zitten 7 calorieën in een gram alcohol.

Ontwijk limonade
Vermijd het drinken van frisdrank. Ze hebben veel suikers wat het afvallen lastiger maakt. De frisdrank kan het beste vervangen worden door caloriearm drinken. De frisdrank kan eveneens vervangen worden voor thee zonder melk en suiker.

Veel water drinken
Gedurende de dag veel water drinken is slim. Probeer minstens zes tot acht glazen water dagelijks in te nemen. Water is benodigd voor verscheidene zaken in het menselijk lichaam. Water is de basis van het menselijk lichaam.

Noten als tussendoortje
Gebruik noten als snack. Wanneer je altijd een zakje noten bij je hebt heb je altijd een gezonde snack. Er zitten goede onverzadigde vetten in noten. Noten zoals walnoten zijn goed.

Langzaam eten
Nuttig je maaltijden niet snel. De hersenen krijgen signalen signale dat de buik vol zit niet meteen. Om te voorkomen dat je te veel binnenkrijgt is rustig eten belangrijk. Wanneer je niet snel je maaltijden eet ben je veel sneller vol.

Reeële doelen
Gebruik reeële doelen bij het afvallen. 3 kilo afvallen in 30 dagen is bijvoorbeeld een goed doel. 25 kilo afvallen in 4 maanden wordt al veel lastiger. Zonder reeële doelen stel je jezelf teleur als je ze niet behaalt.